چمن لاله هفتکل قشقایی
این وبلاگ متعلق است به ترکها و کسانی که به قشقای های هفتکل و شیراز و عقایدو رسوم آن علاقه مند هستند (( صمد صفی خانی))

به ياري خدا يادواره شهداي چمن لاله سردار مصدق طاهري و 14شهيد بالا مقام در روز پنج شنبه برگزار شد . از نيروهاي پايگاه شهداي چمن لاله و كساني كه در جهت برگزاري يادواره شهدا زحمت كشيدند خسته نباشيد مي گويم و از بردار يزدي كه كمك هاي زيادي نمود تشكر مي كنم. بابت نبود عكس عذر خواهي مي نمايم .




تاریخ: یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:سردار مصدق طاهري ,يادواره شهداي چمن لاله ,
ارسال توسط صمد صفی خانی

يك سال گذشت انسانهاي كه در كنارمان بودند رفتند در طول يكسال سه معلم خوب ويك بزرگتر  و ده نفر از اهالي روستا را ازدست داديم رسيد پروژه نمك زدايي آغاز شد اما چه اغازي دوتا دكل حفاري امدند رفتند اما چه شد هيچي ؟

انشالله كه امسال ديگر عزيزي از پيشمان نرود و انشالله مشكل بيكاري بچه هاي روستا حل شود انشالله كه امسال حتي شده باشد يك گل لاله هم كاشته بشه چون اسم روستا هستش چمن لاله اما نه چمن دارد و نه گل لاله انشالله كاشته بشه انشالله دستگاه جدول زني شهرداري تعمير بشه تا ماهم زمين ساحلي را درست كنيم تا به بچه ها گفتم بيايد اين طرح را اجرا كنيم همه بسم الله گفتند شاد شدند سيمان را اماده كرديم شادي ما با سوختن موتور دستگاه تمام شد  انشالله نورافكن دوباره نصب بشه درست زمين ما خاكي است اما شب هاهم روشن بود خدا كند كه دوباره روشن بشه يادواره شهدا برگزار بشه پاركي در روستا ساخته بشه زمين فوتبال چمن بشه بيايد دست در دست هم بديم و روستا را اباد كنيم هر كسي هر چقدر هم ميتونه بياد وسط 




تاریخ: جمعه 5 فروردين 1390برچسب:چمن لاله,چمن لاله , چمن لاله ,هفتكل ,هفتكل,
ارسال توسط صمد صفی خانی

جادارد که از سرهنگ سنجری فرمانده سپاه شهرستان هفتکل عذر خواهی کنم . بازی دیروز تاریخ 19/9/1389در نیمه اول چمن لاله یک گل زد که در نیمه دوم مساوی شد در وقت اضافه تیم شهدای چمن لاله یک گل زد که این بازی 1-2 به اتمام رسید. تیم شهدای چمن لاله اول و تیم گزین دوم شد و قرار است کاپ اخلاق را به یکی از تیم ها که هنوز هم معلوم نیست اهدا شود. از آقای عزیز نسیمی بابت روشنایی میدان فوتبال و جلوی در ورودی های مسجد و از اقای صفی خانی ریاست محترم سازمان برق شهرستان هفتکل نیز تشکر کنم .

جهت دیدن عکس تیم چمن لاله بر ایکون ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب...
ارسال توسط صمد صفی خانی

بازگشت همه بسوی اوست

آقای رحمان صفی خانی در گذشت برادر شما را تسلیت عرض می کنم




ارسال توسط صمد صفی خانی

درادامه مسابقات یادواره شهدای چمن لاله

تیم های برمکان وزمانی ها(برم گامیشی) حذف شدند که در دیدار بعد تیم چمن لاله با تیم شهید زنگنه 4-5به نحف تیم چمن لاله تمام شد که در دیدار بعدی تیم گزین با تیم شهید اصلانی که تیم شهید اصلانی حاضر به مسابقات با تیم گزین نشدند که بنابرین تیم گزین با تیم شهدای چمن لاله به فینال رفتند عکس های بازی را مشاهده کنید در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال توسط صمد صفی خانی

اولین مسابقات فوتبال به استقبال یادواره شهدای چمن لاله و برمکان 15 شهید و سرداران

مسابقات فوتبال بین مناطق روستاهای چمن لاله و گزین و برم گامیشی امروز در روستای چمن لاله آغاز شد که این تیم ها از قبیل دو تیم از چمن لاله و دو تیم از برم گامیشی و یک تیم از گزین و .....  با حضور دهیار روستا و دبیر یادواره  و آقای مهران صفی خانی فرمانده پایگاه شهدای چمن لاله که زحمت بسیاری جهت یادواره و فوتبال کشید شروع شد که اولین بازی بین تیم های ب چمن لاله و تیم گزین بود که با نتیجه صفر -صفر به اتمام رسید.

و تیم های چمن لاله با برم گامیشی 3 گرو های الف مساوی یعنی هم باز با نتیجه صفر-صفر به اتمام رسید تا هفته اینده که با بازی های خیلی جالب است همه را به روستا دعوت میکنم که این بازی ها نگاه کنند




ارسال توسط صمد صفی خانی

به نام خداوند آفريننده زبانها

سلام. يورولمياسيز/ سلام خسته نباشيد

آموختن زبان شيرين تركي خيلي آسان است

زبان تركي يكي از زبانهايي است كه علاوه بر ايران در چندين كشور دنيا از جمله تركيه, جمهوري آذربايجان, بيشتر جمهوري هاي قفقاز و حتي در چندين كشور اروپايي مانند آلمان, فرانسه و ... به عنوان يكي از زبانهاي مطرح كاربرد دارد زيرا در آن كشورها تعداد زيادي ترك به عنوان اقليت قابل توجه زندگي مي كنند كه داراي حق و حقوق فرهنگي خود مي باشند. علاوه بر آن با توجه به اينكه تمامي افعال زبان تركي از يك قاعده واحد تبعيت مي كنند و داراي ريشه هستند بنابراين هم ياد گرفتن آن آسان است و از سوي ديگر با يادگرفتن يك لهجه از زيان تركي قادر خواهيد بود با افرادي كه به لهجه هاي مختلف تركي صحبت مي كنند ارتباط برقرار كنيد.  بنابر اين در اين سايت آنچه كه براي يك شخص براي برقراري ارتباط و انجام امور روزمره به زبان تركي لازم است,

درس 1  (اعداد)

اعداد در تركي از يك قاعده خاصي پيروي مي كند كه يادگيري آن را آسان مي كند. شما ابتدا اعداد زير را به خاطر بسپاريد:

    1= بير 2= ايكي 3= اوچ   4= دؤرد   5= بئش 6= آلتي  7= يئددي  8= سگگيز 9= دوققوز

 10= اون  20= ايييرمي  30= اوتوز  40= قيرخ  50= اَللي 60= آتميش  70= يئتميش  80= هشتاد 90= دوخسان   100= يوز  200= ايكي يوز  300= اوچ يوز  400=دؤرد يوز  و الي آخر  1000= مين  1000000= ميليون  1000000000= ميليارد

حالا كه اين اعداد را به خاطر سپرديد (سطر اول اعداد از 1 تا 9 و سطر دوم اعداد ده تا ميليارد)

اكنون شما مي توانيد با اضافه كردن اعداد به همديگر, عدد مورد نظر خود را بسازيد به عنوان مثال براي ساختن عدد 11 شما فقط عدد 10 و 1 را يكجا مي آوريد. به مثالهاي بيشتر توجه كنيد:

21= ايييرمي بير    32= اوتوز ايكي   105= يوز بئش   1002= مين ايكي  2004= ايكي مين دؤرد




تاریخ: 24 مهر 1389برچسب:,
ارسال توسط صمد صفی خانی

نظری اجمای بر گذشته ترکان و قشقایی ها

نظری اجمای بر گذشته ترکان و قشقایی ها

   حدود هفتصد سال پیش حکومت ترکان در ترکیه فعلی بدست ترکان عثمانی می افتد و ترکان عثمانی در مدت حکومت خود اکثر سرزمینهای ترک توران را تحت حاکمیت خود می گیرند یعنی از شبه جزیره بالکان اروپا گرفته تا کشور یمن کنونی در جنوب عربستان و سرزمینهای خاورمیانه تا شمال دریای سیاه بتعداد بیست و هفت دولت تحت حاکمیت ترکان عثمانی بوده است . ترکان عثمانی بیش از ششصد سال حکومت می کنند و در این مدت بقیه آسیای میانه تا تنگه برینگ آلاسکای آمریکا در دست ترکان حاشیه دریای خزر و آذربایجان و قفقاز بوده است . یعنی حدود هشتاد سال پیش، ازبلغارستان و مجارستان و بالکان در اروپا تا انتهای شمال شرقی روسیه و در جنوب تا یمن عربی فعلی و تا اقیانوس هند که در حال حاضر حدود پنجاه و یک (51) کشور و جمهوری خود مختار شده اند ، وهمگی تحت حاکمیت ترکان جهان بوده است . که درجریان جنگهای جهانی دول اروپایی به رهبری امپراطوری بریتانیا ( انگلستان )، متحد شده و بشرح زیر امپراتوری بزرگ ترکان جهان ( توران ) را از بین می برد:
اولا : حکومت ترکان عثمانی را متلاشی کرده و به دولتهای تحت حاکمیت ترکان عثمانی که حدود بیست و هفت دولت بودند استقلال داده و از دست ترکان عثمانی خارج کرده اند . مانند کشور الجزایر ، لیبی ، اردن ، مصر ، اسرائیل ، فلسطین ، لبنان ، سوریه ، عربستان ، عراق ، قبرس ، یمن ، مجارستان ، بلغارستان و غیره که همگی تحت حکومت ترکان عثمانی بودند و بااین اقدام حکومت ترکان را به ترکیه منحصر کردند .
ثانیا : دولت شوروی سابق را در تصرف کردن سرزمینهای ترک حاشیه دریای خزر که حدود بیست و سه سرزمین بود ند و در حال حاضر حدود نوزده کشور و جمهوری خود مختار شده اند آزاد گذاشته و
حمایت کرده اند و در نتیجه همین سیاست بود که سرزمین ترک قفقاز و آذربایجان از ایران جدا و به روسیه ملحق شد .
ثالثا : برای جدا سازی سرزمینهای ترک دنیا ( توران ) ، کشور ارمنستان در شمال ایران را بوجود آوردند و فارسها را در ایران روی کار آوردند ، تا با فارسی کرن زبان ترکهای ایران ، کشور فارسی زبان ایران بوجود آورند تا بدینوسیله دو کشور ایران و ارمنستان را به همدیگر وصل کرده ، و توران بزرگ را دو شقه نمایند . و بدین دسیسه قدرت سرزمین بزرگ ترکان توران را از بین برده و از احتمال امپراطوری شدن آن جلوگیری نمایند .
  ولی تاریخ گواه و شاهد است که ترکان ایران در طول حاکمیت هزاران ساله خود بر ایران نه تنها با حمایت بیگانگان بقدرت نمی رسیدند ، بلکه در هیچ سنه تاریخی عامل آنان نیز نبوده اند و برعکس در طول تاریخ ، ترکان ایران همیشه برای حفظ عزت و عظمت ایران خونها داده اند ، که جنگ اخیر تحمیلی عراق بر ایران مثال بارزآن است که درآن 65% شهدا از فرزندان ترک زبان کشوراست .

چند نمونه از  سرکوب و کشتار  ترکان

- در جریان سرکوب حکومت فدرالیستی مرحوم پیشه وری درآذربایجان حکومت  پهلوی ، هزاران تن از جوانان تبریز و سایر نقاط آذربایجان را قتل عام کرده و جنایتها بپا میکنند . که در بعضی از اسناد تاریخی کشته شدن چهل هزار تن از ترکان ثبت شده است .
- جریان تاریخ مشروطیت ایران، خود کتاب قطوری از مظلومیت و مشروعیت جوانمردان ترک آذر بایجان و ملت بزرگ ترک ایران است که حاصل خونهای بسیاری از ترکهای ایران بود .
- شیخ محمد خیابانی را بعد از مبارزات ودلیرمردی سرانجام به شهادت می رسانند و برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم آذربایجان جنازه ایشان را به ارابه ای بسته و در خیابانهای شهر تبریز می گردانند . همچنین در جریان سرکوب حرکت شیخ محمد خیابانی هزاران نفر از مردم آذربایجان را قتل عام و در میادین شهر اعدام می کنند .
- در جریان سرکوب حرکت ملی ستارخان ، هزاران نفر از جوانان و مرد مان آذربایجان را به قتل می رسانند که در تاریخ کشته های حرکت ملی ستارخان ثبت شده و برای همگان عیان می باشد . و سرانجام ستارخان آن سردار ملی آذربایجان را در کوچه های تهران ناجوانمردانه به شهادت می رسانند و حتی از انتقال جنازه ایشان به تبریز ممانعت بعمل می آورند که هنوز هم اجازه انتقال مزار ایشان را به تبریز نمی دهند .




ارسال توسط صمد صفی خانی
روستای چمن لاله
واقع شده درشمال غربی شهرستان هفتکل
جمعیت 500 نفر
دارای شرکت نفت وتعدادبی شمارمرغداری وکارگاه و زمین ورزشی وحال احداث نمکزدایی
 
 
 
 
 
 
 



بارگاه ملکوتی مرتضئ علی روستای چمن لاله


 
دره مرتضئ علی یاچشمه مرتضئ علی



ارسال توسط صمد صفی خانی

  * هر کسینگ هی وای (هر کی به هر کیه).
    * تات گچیسیننگ قرخمچلیگ اورگَنیر (با بز روستایی‌ها چیدن موی بز را یاد می‌گیرد - کنایه از آزمایش و تمرین روی مال دیگران).
    * توتینگ شرفِه قِردِه تَنَفِه ( شرف رو بگیرین که طناب رو پاره می‌کنه - کنایه از عصبانیت و سر و صدا کردن بیجا).
    * قَلبِر قیلانا دِیِر ایکِه دلیگ وارینگ دِر (یعنی از عیب خود اطلاع ندارد).
    * گری‌دن گلنینگ ایکه داش النه (رعایت نکردن حق دیگران).

 




تاریخ: 19 مهر 1389برچسب:,
ارسال توسط صمد صفی خانی

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 634
بازدید کل : 35656
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content